Brand Marketing

Samen met de beursteams van bijvoorbeeld de Horecava, Huishoudbeurs en Greentech ontwikkelen we de branding-, content- en mediastrategie. Daarmee werven we exposanten en bezoekers voor onze eigen beurzen. We richten ons niet alleen op de beurs zelf, maar ook op de community daarachter. We zorgen gedurende het jaar voor goede content zodat een beurs het hele jaar leeft en waarde toevoegt voor de doelgroep.
Ben jij een echte marketingstrateeg en herken jij het belang van community’s?

Brand Marketing

Maak alvast kennis met je collega's

Brand Marketing

Carola Jansen - Young

Senior Brand Marketing Manager

Blijven ontwikkelen
Als Senior Brand Marketing Manager houd ik me bezig met de marketing voor onze eigen beurzen. De laatste jaren ligt mijn focus met name op ons merk Intertraffic. Mijn doelgroepen zijn zowel exposanten als bezoekers. Ik ontwikkel het evenement als merk, begeleidt partners met het doorvertalen van het merk in hun uitingen en bepaal de marketingaanpak voor optimale bezoekersresultaten. Dat betekent dat ik ook veel schakel met andere commerciële afdelingen zoals online marketing en sales. De eerste dag van een evenement is altijd weer spannend: komen er zo veel bezoekers als we verwachten? Mijn werk is voor een groot deel strategisch van aard: we ontwikkelen elk evenement en merk continu.

Internationaal ondernemen
Al ruim twintig jaar werk ik bij de RAI; in verschillende functies, maar altijd gerelateerd aan de eigen beurzen en altijd met een internationaal karakter. Voor Intertraffic werk ik met locale partners in Turkije, China, Mexico en Indonesië voor onze regionale edities. Mijn werk verandert voortdurend. De afgelopen jaren komt er steeds meer data centraal beschikbaar, daarmee kun je zo veel zichtbaar maken en doen. Ook de innovaties en nieuwe ontwikkelingen in de markt volg ik nauwgezet. Gelukkig is er hier voldoende vrijheid om te ondernemen en te pionieren. Het blijft een soort wedstrijd die je wilt winnen, waarin je de beste wilt zijn.